Benvenuti a Favazzinablog

Finalmente, dopo anni che ho in mente di farlo, ho deciso di aprire questo piccolo blog su Favazzina. L'obiettivo è quello di creare una comunità virtuale delle varie persone che negli anni hanno preso parte alla vita della nostra mitica Favazzina in modo che, almeno attraverso internet, possano sentirsi e non perdere i contatti, ma anche quello di scrivere e non dimenticare le varie storie che per tante estati ci hanno fatto morire dalle risate.
Se vi va di partecipare potete contattarmi su skype (mauro.fuca) o scrivere un commento anonimo al blog (scrivete in ogni caso la vostra email) così vi faccio diventare autori del blog e potrete darmi una mano.
Salutamu!
UGRECU

mercoledì 17 settembre 2008

U piritu

Prima chi nu previti ‘ntelligenti (ma ricu ieu nveci chi a Favazzina, no putiunu mandari a Sprimunti nta nu paisi spirdutu nmezzu e muntagni?) ndi cacciava i scaluni ra cresia, tutti nui, vecchi e giuvini, randi e picciriddi, nta stati e nto bernu, i notti e i iornu, ndi sittammu nte scaluni. Quantu ndi vitturu passari ddì scaluni e quantu ndi putissiru cuntari. Na sira, quandu ieu eru figghiolu, nte scaluni ncerunu sittati chiddi chiu randi i mia e cu iddi ncera sittatu puru Cicciu u parmentaru, u chiu famusu piritaru i Favazzina. Era sittatu nta l’urtimu scaluni, ‘npizzu a ‘npizzu e zanniava ‘nsemi all’autri. I ddì tempi nto paisi non ncerunu machini chi iaunu e viniunu e si stava nta santa paci. A genti era sittata ca seggia fora ra porta e si pigghiava u friscu rurmicchiandu o riscurrendu ti chistu e i chiddu. Nta chiazza non si sintiva nuddu rumuru, sulu i buci in luntananza ri figghioli chi iucaunu nda Filanda. All’intrasattu Cicciu u parmentaru si piegau i latu e ittau nu piritu chi fici trimari a terra, na cosa i l’autru mundu. Non vogghiu esagerari ma u sintirunu finu a Scilla. Chiddi sittati nte scaluni cu iddu si sciancarunu ri risati, mentri a genti sittata fora nte porti si vutau meravigghiata, puru chiddi chi rurmiunu, i corpu, si russigghiarunu.
«A Maronna chi botta»
«Pariva nu corpu i murtaru»
«Minchia u rumpiu u scaluni»
«E chi mangiasti fasciola a fau»
Ma a mugghiu fu chidda chi rissi «Oh figghiu binirica! U Signuri mi ti runa furtuna e mi ti faci a razia»

6 commenti:

arcade fire ha detto...

Grande Mimmo, hai nu dialettu spettacolari. U sai? A mia mi pariva chi u numuru 1 ri piritari era Cicciu u Mmerdaru...forsi non mi ricordu bbonu...
Non capiscia, chi razia nci aiva a fari? mi nci stuppa u culu!
Avi assai chi non ti viru ma ti mbrazzu forti
ciao

Galanti ha detto...

Spusiddha,
concordo con Arcade Fire.Cicciu u Mmerdaru è nu piritaru da competizione!!
Na vota stavumu cugghiendu limuni e cu nu piritu ndi stava scutulandu a tutti ill'arburu,tantu chi Roccu Tri Zeri nci faci "Oh cumpari, n'atra botta a stessa e brusciati i mutanti!!"

Nino u ficonsgi ha detto...

Galanti....tutti e tri mi faciti muriri....ti ricordi i pirituni i Tempesta?....ittava puru l'aeri....:-)

Spusiddha ha detto...

Caro Arcade fire so chi sei i fatti chi cunti ,aia a diri da campiuni, i sapiva sulu to frati R. Per quanto riguarda Ciccio ai miei tempi era conosciuto come u parmentaru poi dato il successo divenne pure u Merdaru.
Cu nu culu cusì putiva aviri sulu furtuna e circari tutta a razia chi vuliva.Ricambio l'abbraccio

Spusiddha ha detto...

Caro Arcade fire so chi sei i fatti chi cunti ,aia a diri da campiuni, i sapiva sulu to frati R. Per quanto riguarda Ciccio ai miei tempi era conosciuto come u parmentaru poi dato il successo divenne pure u Merdaru.
Cu nu culu cusì putiva aviri sulu furtuna e circari tutta a razia chi vuliva.Ricambio l'abbraccio

Spusiddha ha detto...

galanti vistu chi ndi sai tanti pichì ne scrivi?
ti saluto con affetto