Benvenuti a Favazzinablog

Finalmente, dopo anni che ho in mente di farlo, ho deciso di aprire questo piccolo blog su Favazzina. L'obiettivo è quello di creare una comunità virtuale delle varie persone che negli anni hanno preso parte alla vita della nostra mitica Favazzina in modo che, almeno attraverso internet, possano sentirsi e non perdere i contatti, ma anche quello di scrivere e non dimenticare le varie storie che per tante estati ci hanno fatto morire dalle risate.
Se vi va di partecipare potete contattarmi su skype (mauro.fuca) o scrivere un commento anonimo al blog (scrivete in ogni caso la vostra email) così vi faccio diventare autori del blog e potrete darmi una mano.
Salutamu!
UGRECU

lunedì 13 ottobre 2008

E u mericanu cantava

Una ri cosi chi u mericanu era cunvintu i sapiri fari, era cantari e quandu iaumu mu truamu o passaumu ravanti a so casa u sintiumu sempri gorgheggiari, ma chiù chi n’usignolu, ndi pariva na carcarazza.
Cantava spissu e vulinteri canzuni napulitani, ma u so pezzu forti era “Mamma”. Non sacciu se era pi chistu o pi qualchi autra ragiuni, ma un nvitaunu sempri a tutti i matrimoni. Ricimu a verità, i di tempi e matrimoni chiù chi pi divertirsi, unu iava sulu mi si inchi a panza, ma quandu nc’era u mericanu u divertimentu era ssicuratu. Finitu i mangiari solitamenti l’orchesra ttaccava a sunari e, prima i sposi, e poi i nvitati, si ncuminciava a ballari. U mericanu bugghiva sittatu nta seggia spittandu mi riva u so mumentu. Poi quandu i nvitati stanchi i ballari si sittaunu (sulu Paulu Cagna non si stancava mai, cu so modu curiusu i ballari, pettu avanti e culu arretu. Cu non su ricorda?) ncuminciaunu a gran vuci mu chiamunu mi canta. U mericanu prima si faciva priari, facendu finta chi non vuliva, poi quandu i chiù spiritusi u purtaunu quasi i pisu davanti all’orchesra, faciva na facci comu a diri chi oramai, anchi vulendu, non si putiva chiù tirari arretu e ttaccava a cantari. Ropu i primi dui o tri tentativi i l’orchesra mu faci iari a tempu, scunsulati u faciunu cantari pi cazzi soi. Ncuminciava prima chi canzoni napulitani, Torna a Surrientu, Reginella, O sole mio, ma chiù chi canzuni in dialettu napulitanu, pariunu in calabrisi, poi quandu viriva chi nvitati erunu beddi caddi, tra n’ovazioni generali cantava Mamma. Tutti griraunu e battiunu i mani e, tra u so italianu chi nci vuliva l’interpriti e du burdellu, a sula parola chi si capisciva era mamma. Quandu a canzuni finiva, era nu tripudiu e u mericanu, surridendu e facendo nchini, chi lacrimi all’occhi (Mamma u cummuviva sempri!), ringraziava tutti i nvitati. A du puntu, comu faciunu sempri, nci circaunu u bis tra a disperazioni i l’orchesrali chi pinsaunu chi oramai iva mbastatu. Comu vuliva Diu finalmente u mericanu si sittava, anchi pirchì, chiù i di dui o tri canzoni autri, pi furtuna, non di sapiva e tra cumplimenti e sritti i manu, ancora nu pocu frasturnatu e chi ricchi chi nci zumbicaunu, ringraziava a tutti natra vota e nci rava ppuntamentu o prossimu matrimoniu aundi, pi ccuntintari i nvitati, avribbi cantatu natra vota Mamma.

7 commenti:

u'longu ha detto...

Bella Spusidda.-
I matrimoni i facivunu sempri nte casi randi, a caserma, a casa i don Mimì, u magazzinu i Fucà (ora bar)
A nui figghiuli ndi ravunu sempri i cunfetti

georgie ha detto...

Spusy che ridere, stu mericanu era na leggenda

Belloepossibile ha detto...

E' vero...Mi hai fatto ricordare che in un matrimonio di tanti anni fa, io ragazzino, mi divertivo da matti a vederlo cantare ed a prendersi i complimenti (si fa per dire) di tutti gli invitati...e Lui che fiero guardava tutti con distacco...Grande Mimmo!!!

Spusiddha ha detto...

Figghioli chi vuliti mi vi ricu. I complimenti chiù chi a mia nci l'imu a fari o mericanu!
Comunque grazi e nu stimulu a scriviri ancora.
Longu però i Paulu Cagna non ti ricordi?

u'longu ha detto...

Si, specialmente quandu ballava u tangu e tutti gli dicevano:

Attia lupu -

u Grecu ha detto...

Grande Spusiddha, ma toglimi una curiosità: mi sembra di aver sentito raccontare che diversi anni fa, Roccu l'Americano fu ripreso dalla RAI mentre cantava! E vero o è solo una leggenda metropolitana?

u'longu ha detto...

E' veru, Grecu, sono stato testimone dell'evento - Era RAI 3 regionale. Per l'occasione suonava anche la chitarra, la stessa nota per tutte le canzoni.
Avranno bruciato la cassetta